info@hesamasiaban.ir

همراه : 6620 310 0915  -  6620 310 0939

برترين مطلب هفته

exercices

گر شما هم مانند بسیاری از افراد فکر میکنید که برای بدست آوردن تناسب اندام در خانه،احتیاج داریدهزینه زیادی را صرف وسایلی مانند تردمیل ادامه مطلب

outside

حتمالاً مقالات زیادی درمورد چربی سوزی و لاغری مطالعه کردید. مسئله مهم در این زمینه این است که چطور بدون از دست دادن

ضلاتتان، وزنتان را پایین بیاورید. برای اینکه بفهمید چطور وقتی وزنتان پایین می آید ممکن است عضلاتتان هم بسوزد و چطور می توانید از بروز آن جلوگیری کنید، ابتدا باید یک حقیقت مهم را درک کنید.

کم کردن وزن درمقابل کم کردن چربی: این دو یکی نیستند!
معمولاً می گویید می خواهید وزنتان را کم کنید. این جمله نامفهوم است چون «وزن» چند چیز می تواند باشد: بعنوان مثال، آب، گلیکوژن، عضله و چربی.

 

اما در واقعیت چیزی که همه ما می خواهیم کم کنیم، چربی است نه عضله. باوجود حرف های نادرستی که ممکن است قبلاً درمورد چربی سوزی شنیده باشید، واقعیت این است که برای این کار فقط به یک چیز نیاز دارید: کمبود کالری. کمبود کالری یعنی مقدار کمتری کالری نسبت به چیزی که بدنتان برای انجام کارهای روزمره به آن نیاز دارد، مصرف کنید. وقتی این کمبود کالری وجود داشته باشد، بدنتان مجبور می شود یک آموزش بدنسازی و پرورش اندام - جایگزین برای انرژی پیدا کند تا بسوزاند. در بهترین حالت، این چربی های اندوخته شده تان است. اما این احتمال وجود دارد که به سراغ بافت های عضلانی تان هم برود.

 

مطمئناً شما می خواهید که بدنتان فقط چربی ها را بسوزاند نه عضلاتتان را اما بدنتان چندان اهمیتی به خواست شما نمی دهد. فقط می داند برای اینکه تحت شرایط فعلی زنده بماند و درست فعالیت کند، باید از جایی انرژی ذخیره پیدا کند. و این می تواند چربی، عضله یا ترکیبی از هر دو اینها باشد. ماموریت شما که باید قبولش کنید این است که هر کاری از دستتان برمی آید برای بالا بردن شانس از دست رفتن چربی بکنید: یعنی تا می توانید به بدنتان هشدار از دست رفتن عضله بدهید تا او دیگر سراغ عضلات نرفته و فقط چربی ها را بسوزاند. اما سوال اینجاست؟ چگونه؟
در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که بهترین روش ها برای چربی سوزی بدون از دست رفتن عضلات است.


1- به اندازه کافی پروتئین بخورید.
مصرف کافی پروتئین در روز مهمترین نیاز غذایی برای حفظ عضلات بدن است. منظور زمانبندی غذاها، مکمل ها یا اندازه دقیق کمبود کالری تان یا کیفیت غذاهایی که می خورید یا هر چیز دیگر در رژیم غذاییتان نیست. چربی سوزی بدون از دست رفتن عضلات از دید تغذیه یعنی هر روز به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید. تحقیقات متعددی این را ثابت کرده اند. با بالا بردن پروتئین مصرفی، حتی در غیاب یک برنامه تمرینی بدنسازی خوب، بیشتر وزنی که از دست می دهید از چربی هایتان خواهد بود تا عضلاتتان.

بنابراین اولین قدم در هر رژیم حفظ عضلات این است که میزان ایدآل پروتئین در روز مصرف کنید. خوب حالا این ایدآل یعنی چه؟ همان توصیه همیشگی ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن برای اکثر افراد که چنین هدفی در ذهن دارند عالی است.

2- با همان شدت/قدرت/وزنه تمرین کنید.
این هم مهمترین نیاز تمرینی برای کسانی است که می خواهند بدون از دست رفتن عضلاتشان، وزن کم کنند. مهمترین محرک لازم برای حفظ عضلات نگه داشتن میزان کنونی قدرتتان است. می دانید که چطور افزایش تدریجی قدرت چیزی است که به بدنتان اعلام می کند عضله سازی کند.

خوب، در یک رژیم چربی سوزی، اینکه سطح قدرتتان را در حد کنونی نگه دارید، به بدنتان برای عضله سازی پیام می دهد. اگر این سیگنال نباشد، نیاز بدنتان برای نگه داشتن بافت های عضلانی تان از بین خواهد رفت.

به همین دلیل است که فکر غلط استفاده از وزنه های سنگین تر برای عضله سازی و استفاده از وزنه های سبک تر (باتکرار بیشتر) برای چربی سوزی ، بدترین اشتباهی است که می توانید برای حفظ عضلاتتان مرتکب شوید. در واقعیت، برای عضله سازی وزنه های سنگین استفاده می کنید و اگر بخواهید همان میزان عضله که دارید را حفظ کنید، باز هم باید از همان وزنه ها استفاده کنید.خیلی خوب به نظر نمی رسد؟ این یعنی هدف اصلی تمرین شما باید این باشد که حداقل قدرت از دست ندهید. این درمقابل کمکتان می کند عضلاتتان را هم از دست ندهید.


بعنوان مثال، اگر وزنه مورداستفاده تان برای تمرین پرس سینه در حال حاضر ۵۰ کیلو است، هدفتان در طول زمان چربی سوزی باید این باشد که بتوانید همان ۵۰ کیلو را پرس سینه بزنید. این درمورد سایر حرکات و تمرینات هم صدق می کند. البته می توانید در طول دوران چربی سوزی هم افزایش قدرت داشته باشید. این مخصوصاً برای آنها که تازه شروع کرده اند امکانپذیر است. اما اگر تازه شروع نکرده اید، تعجب نکنید اگر اینکار برایتان سخت تر شد (البته اگر غیرممکن نشد) و بهترین کاری که می توانید بکنید این است که همان میزان قدرتتان را حفظ کنید. هیچ اشکالی هم ندارد، چون حفظ همان میزان وزنه ای که برای تمریناتتان استفاده می کنید، رمز موفقیتتان در از دست ندادن عضلاتتان در دوره چربی سوزی خواهد بود.

برند هاي ورزشي

adidasconversepumamizunolottonikespaldingkappaumbro

درباره باشگاه

این وب سایت در حال به روز رسانی می باشد

 وبسایت : hesamasiaban.ir

همراه : 6620 310 0915

همراه : 6620 310 0939

ورورد کاربران

ساعات كاري

17:30 الی 21:30
روزهای زوج
19:30 الی 21:30
روزهای فرد
.
.
.
.
.
.
.
.
هرشیفت تمرین یک ساعت میباشد.
.